Konflikthåndtering
Det er tap av tillit som ofte er hovedårsaken til konflikter. God
konflikthåndtering dreier seg derfor mye om å gjenopprette tillit. I en konflikthåndteringsprosess vil jeg ha særlig fokus på:
- At alle parter skal føle seg hørt og forstått
- Utredning og forslag til løsning
- At konflikten medfører utvikling på arbeidsplassen
Med god konflikthåndtering kan man sørge for at alle parter føler seg hørt, forstått og ivaretatt på arbeidsplassen, i tillegg til at man legger grunnlaget for at lignende konflikter ikke skal oppstå i framtiden.
Ved riktig håndtering kan en konflikt føre til vekst og
utvikling på arbeidsplassen. I tilfeller hvor konflikthåndteringen er
dårlig eller fraværende, kan konflikten føre til mye negativt både for de involverte parter og bedriften generelt.
Konflikter kan i sin ytterste konsekvens føre til tap av kreativitet og energi, langtidsfravær og økonomisk tap for virksomheten. For å forhindre at dette skal skje, er det viktig at man har gode rutiner og vet hva som skal til for å håndtere konflikten på riktig måte.
Jeg kan bistå din bedrift ved personalkonflikter. Jeg vil gjennom samtale med de involverte parter gjøre en grundig utredning av situasjonen og komme med forslag til løsning.
Jeg tar oppdrag i Oslo og på resten av Østlandet.